Malý rozpočet, velká touha - začínáme

Dnešním příspěvkem chci říct, že nejen upcyklací živa je Ája, a že nehledám jen odpad. Odpočineme si od potřeby zachraňovat planetu a zkusíme objevit další naši kreativní stránku. Žádné složitosti, žádná námaha. 

Přicházím se sérií s názvem "Malý rozpočet, velká touha", kde si ukážeme, jak začít tvořit se základním vybavením. Pomocí jednoduchých technik si uděláme úžasné obrázky, které můžete vidět na mém Instagramu. Techniky které vám zde předvedu budou hlavně pro začátečníky s amatérským vybavením, které budu reálně používat. Mým cílem je, abyste viděli, že není nutné hned kupovat drahé věci, a že i s minimem levnějších potřeb se dá pracovat. Sami se potom rozhodnete, zda budete chtít investovat do profesionálnější verze. Pokud jste již pokročilí v různých výtvarných technikách a používáte profesionální potřeby, zůstaňte, třeba najdete něco co ještě může obohatit vaši tvorbu.

Malý rozpočet, velká touha tvořit!

V době, kdy jsem začínala s kreslenou tvorbou, jsem měla 3 odstíny fialových pastelek (asi nějaké fialové období), 1 fix a nelinkovaný sešit. Na internetu jsem viděla videa a  návody na úžasné výtvory, ale se spoustou drahých potřeb, které se v naší malé zemičce ani nedaly koupit, natož objednat v zahraničí. Protože nebyl nikdo, kdo by mi poradil, nasměroval, a touha to vytvořit byla veliká, hledala jsem náhrady. A tak se mi doma nashromáždila velká spousta různých výtvarných potřeb. Ať už z důvodu, že jsem testovala a experimentovala, nebo proto, že jsem si myslela, že se to bude hodit. No po pravdě, některé se nehodily vůbec a některé čekají na svoji příležitost. To je ale pravěk. Co se dnes dá pořídit nejen na českém trhu, tehdy byl sen z daleké budoucnosti. Postupem času jsem potřeby jakžtakž zredukovala a amatérské nahradila profesionálními. Výše na obrázku vidíte, pouze část toho co používám. Jak jsem zmínila, začínala jsem s málem a postupnými experimenty jsem došla k amatérské sadě, se kterou jsem později vytvořila spoustu skvělých věcí. A dnes vám můžu tuto amatérskou základní sadu představit.

Takže, co dělat, když teprve začínáme, máme docela malý rozpočet a nevíme, co nás bude bavit? Co si máme pořídit a kde? 



Jak vidíte na obrázku, vše se dá pořídit v papírnictví. Dnes už tam ani nemusíme chodit, stačí to koupit od stolu. Z domácích zdrojů přidáme pečící papír. A pokud najdeme krabici od bot a v ní jemný papír, který se dává do bot, nebo jsme dostali kytici v hedvábném papíru, hned si ho dejte do sbírky. Ještě bych dodala starou bankovní kartu. Gumu si můžeme také koupit v tužce. Prodejce je český. Linery doporučuji zatím pořídit ve velikosti 01 a 05mm. I zde je prodejce český. 
Níže je seznam doporučených potřeb, které mám  odzkoušené. Pokud však objevíte jiné značky a potřeby, vyzkoušejte, abyste si sami našli co vám bude vyhovovat.

A tady je seznam:
Liner Centropen černý, velikost 01 a 05mm nebo jiné linery od této značky
Obyčejná tužka
Sada pastelek (stačí 6 nebo 12 dílná) nebo základní barvy červená, modrá, žlutá a černá
Guma nebo guma v tužce Koh-i-noor
Ořezávátko
Sešit nebo kreslící kartony, nebo vlastní šitý ArtJournal 
Vodovky, štětec
Různá razítka a razítkovací poduška
Malé šablony 
Stará bankovní karta
Hedvábný papír a pečící papír

Ve výtvarné tvorbě je ještě spousta potřeb, které zde nebudu zatím zveřejňovat, abych vás zbytečně nevystrašila a neodradila a které pro začátek nejsou ani nutné. Ale pokud svoji tvorbu začnete brát vážně a já určité výtvarné medium ukážu, jistě si ho pořídíte.

Pro více obrázků můžete navštívit můj Instagram

Jestli chcete začít tvořit, prohledejte svoje šuplíky, vytahejte co najdete a příště si ukážeme co s tím můžeme vytvořit, Ája